EqualSkills

   
  1391/05/24 12:24 PM    
 

امروزه كامپيوترها و اينترنت بخش عمده‌ی زندگي روزمره‌ي ما را تشكيل مي‌دهند. از آنجا كه فناوری كامپيوتر روز به روز در حال پیشرفت است، هر فردی که توانایی استفاده از کامپیوتر را نداشته باشد منبع ارزشمندی را از دست می‌دهد و قادر به استفاده از امکانات نوین جامعه نمی‌باشد. اما این مشکل غیر قابل حل نیست. اگر شما روش بکارگیری کامپیوتر و اینترنت را بدانید می‌توانید نیازهای خود را در زندگی روزمره به سادگی تأمین کنید.

EqualSkills  چيست؟

EqualSkills   يك معرفي ساده، غير رسمي و جذاب از كامپيوتر و اينترنت براي افراد كاملاً مبتدي است.

مخاطبان EqualSkills چه كساني هستند؟

اين برنامه مخصوص افرادي طراحي شده است كه هيچگونه تجربه‌اي از كامپيوتر ندارند. برنامه‌ي EqualSkills يك آموزش جالب براي‌كساني است كه از کامپیوتر استفاده نکرده‌اند و از آن دور مانده‌اند.

هدف برنامه‌ي EqualSkills آشنا كردن افراد مبتدي با كاربرد كامپيوتر و اينترنت است.EqualSkills  براي همه‌ي افراد صرف نظر از موقعيت، تحصيلات، سن، توانايي و ميزان درك آنها قابل استفاده مي‌باشد.

EqualSkills چه بخش‌هايي را پوشش مي‌دهد؟

هدف از برنامه‌ي EqualSkills آشنا كردن داوطلبان با كاربرد كامپيوتر و فعالیت‌هايي است كه از طريق اينترنت انجام می‌گیرد. برنامه‌ي EqualSkills پنج بخش زير را پوشش مي‌دهد كه در طول دوره به طور كامل شرح داده خواهد شد.

مبانی کامپیوتر

اجزای کامپیوتر

انواع کامپیوتر

شروع به کار

صفحه كليد

ماوس

مقدمه‌اي بر Desktop

آیکون‌ها

نوار وظیفه و دکمه شروع

ذخیره سازی اطلاعات

پنجره‌ها

برنامه‌ها

انواع مختلف فایل‌ها

سندها

ایجاد یک سند

نام گذاری و ذخیره

تغییر فونت

درشت  (Bold)، مورب  (Italic)، زیر خط‌دار(Underline)کردن متن

Cut  و Paste کردن

کپی و  Paste کردن

ذخیره کردن

پرینت

تار جهان گستر ( World Wide Web )

تار جهان گستر

ارزیابی اطلاعات

امنیت اطلاعات

اتصال به اینترنت

گشت و گذار در اینترنت

دانلود کردن

موتورهای جستجو

شبکه‌های اجتماعی

پست الکترونیک

حساب‌های پست الکترونیک

ایجاد یک میل

پاسخ به ایمیل

ارسال ایمیل دریافتی برای دیگران


EqualSkills   چگونه تدريس مي‌شود؟

یک کتاب کار در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که حاوی موضوعات درسی و تمرینات ساده است. مدرس این دوره که راهنما نامیده می‌شود داوطلبان را در حین کار با کتاب راهنمایی می‌کند و در صورت بروز مشکل به آنها کمک می‌نماید.

كتاب كار يك ابزار كمك آموزشي و يك سند ارزيابي است كه به راهنما كمك مي‌كند تا سطح درك داوطلب از دروس را بسنجد. داوطلب در ارتباط با تمرينات كتاب كار، تعدادي تمرين نيز به صورت عملی انجام مي‌دهد. پس از پایان دوره، كتاب كار به عنوان يك يادآوري براي مهارت‌هاي كسب شده نزد داوطلب باقي مي‌ماند.


آيا آزموني براي آن وجود دارد؟

اين برنامه كه براي افراد مبتدي است به گونه‌اي طراحي شده كه از نظر ساختار و قالب بسیار ساده مي‌باشد. در پايان برنامه، هيچ آزمون رسمي وجود ندارد و ارزيابي توسط معلم و به صورت مستمر در طول دوره آموزشی انجام مي‌گيرد.


تكميل دوره‌ي EqualSkills چقدر زمان مي‌برد؟

براي اين برنامه با توجه به شرايط داوطلب 15 ساعت آموزش در نظر گرفته شده است؛ برنامه‌ی EqualSkills به صورت كاملاً انعطاف پذير طراحي شده و به داوطلب اجازه مي‌دهد كه بر اساس سرعت و توانايي خود مطالب را بياموزد.

هدف از اين برنامه تنها گرفتن گواهي‌نامه نيست بلكه هدف اصلی اين است كه داوطلب اصول اوليه‌ي كامپيوتر را ياد گرفته و بتواند با نقش و كاربرد فناوري در زندگي روزمره آشنا شود.

پس از اتمام دوره داوطلب مي‌تواند ايميل بفرستد، از برخي برنامه‌هاي ساده استفاده كند و براي يافتن اطلاعاتي در مورد اخبار، آب و هوا و سرگرمي‌ها و علایق خود، در اینترنت جستجو كند.

EqualSkills  يك شروع دوستانه، جالب و ساده براي کار با اينترنت و كامپيوتر است و آنها را به سمت استفاده از برنامه‌هاي پيشرفته‌تر و در نتيجه حضور كامل در جامعه‌ي الكترونيكي هدايت مي‌كند.


نویسنده: مدیر سیستم
 
 
 
 
   
 
   
منوی اصلی
منوی عمومی
آمار سایت
تعداد بازديد: 4125232


تمام حقوق این سایت برای بنیاد ICDL ایران محفوظ است.گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر(ICDL)، نام ها و نشان های تجاری متعلق به بنیاد ECDL/ICDL می باشد.بنیاد ICDL ایران وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش،تنها نماینده رسمی بنیاد ECDL در ایران است.

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است

کلیه ی حقوق این سایت متعلق به بنیاد ICDL ایران می باشد
Copyright © 2015 ICDL IRAN
All rights reserved